Kathleen Krekels bezoekt De Zonnebloem

Door Kathleen Krekels op 21 oktober 2014

Kathleen Krekels die vast lid is van de commissie onderwijs, bezocht op dinsdag 21 okt de vrije basisschool De Zonnebloem in Antwerpen. De Zonnebloem is een open multiculturele basisschool met bijna 40 verschillende nationaliteiten.

Zonnebloemen staan symbool voor opgewektheid, kleur, warmte en groeikracht. De pitten duiden op een grote eenheid in diversiteit. Een symboliek die onze school sterk kenmerkt. Onze school wil voortrekker zijn op tal van punten waarbij de leerling centraal staat. (uit de infobrochure)

Eerst kreeg ze een rondleiding door de directeur dhr. D’Hooghe en zorgleerkracht juf. Kathelijne. Mevrouw Krekels mocht in verschillende klasjes gaan kijken en telkens eventjes met de juffrouw spreken. De kleuters waren in kleine groepjes per leeftijd aan het spelen of knutselen. In de klassen van de lagere school werd er hard gewerkt, soms met behulp van een smartbord. Er heerste overal een serene sfeer.
Ook werden de verbouwingen die volop bezig zijn, getoond.
Daarna werd er samengezeten met  de directeur en een vertegenwoordiging van de leerkrachten om te luisteren naar de bezorgdheden die de personeelsleden van de school hadden. Hier ondervond de onderwijscommissaris aan den lijve dat de directeur in een kleine basisschool echt voor alles zelf moet opdraven. Slechts twee dagen per week kan hij rekenen op een secretaresse.